dinsdag 21 april 2020

H5: Vervolg overstap H5 naar A5

Gisteren was op de blog te lezen wat de overgangsnormen zijn om van havo 5 naar atheneum 5 te gaan. Wij zijn vanaf oktober aan het inventariseren welke leerlingen interesse hebben om deze overstap te maken, is er informatie verstrekt aan deze leerlingen, is de profielkeuze voor het atheneum doorgegeven en zijn er adviezen  ingewonnen bij docenten.

Het kan zo zijn dat je nu pas bedenkt dat je misschien toch wil overstappen naar atheneum 5. Lees dan goed de toelatingseisen door die gisteren op de blog zijn geplaatst, en stel jezelf de volgende vragen:
  • Kan ik voldoen aan die toelatingseisen?
  • Ben ik bereid om voor en tijdens de zomervakantie SE onderdelen van atheneum 4 in te halen?
  • Ben ik bereid om twee jaar langer op school te zijn?
  • Wat is mijn doel na het behalen van mijn atheneum diploma? Wat wil ik gaan studeren?
Als je voor de overstap naar atheneum in aanmerking wilt komen, kun je dit tot en met 5 juni kenbaar maken bij mevrouw Van Wessel.  n.vanwessel@cvo-nf.nl.
Geef daarbij ook aan wat je motivatie is om toch tot deze keuze te komen en welke vakken je op het atheneum wilt gaan volgen. In de meest gevallen heb je 1 nieuw vak te kiezen.