maandag 14 september 2020

H5 Rekenen: (Voor leerlingen zonder wiskunde)

Vorig schooljaar hebben jullie in Smartrekenen 4 toetsen gemaakt en dit schooljaar komt er nog een EINDTOETS.

Maar eerst SMARTrekenen.

Ik heb voor jullie opnieuw een account aangemaakt.

Je kunt inloggen via www.smartrekenen.nl

Inlognaam is je eigen 5-cijferige leerlingnummer zoals vermeld op je mediatheekpas.

Het wachtwoord is via het school e-mailadres naar jullie verstuurd.

Wil je

na de eerste inlog even je wachtwoord wijzigen zodat een ander geen misbruik kan maken van je account?

Ik heb voor jullie alle 14 hoofdstukken opengezet zodat je kunt oefenen met de rekenstof.

Blijf oefenen, want rekenvaardigheid zakt, zoals veel kennis die je nu opdoet, snel weg.

Oefen regelmatig en oefen alleen die stukken waarvan je zelf weet dat je dat die vaardigheid nog wel kunt gebruiken.

EINDTOETS.

Met meneer Hollander heb ik overlegd dat januari een geschikte maand is voor de eindtoets.

Dit is een schriftelijke toets over 90 minuten.

Op welk moment deze toets zal worden afgenomen is nog niet bekend maar in de voorbereiding, het oefenen met Smartrekenen, kun je hier dus nu rekening mee houden.

Ik wens jullie veel succes in het laatste traject naar deze eindtoets.

Mocht je nog vragen hebben, wil je mij dan mailen op d.bakker@cvo-nf.nl

 

Groeten,

Dirk Bakker

Rekencoördinator.