zondag 1 september 2013

Verkiezingen medezeggenschapsraad 3 september 2013



Voor de vakantie is er een oproep geweest voor leerlingen om zich aan te melden als kandidaat voor de medezeggenschapsraad (mr). Er zijn 2 vacatures voor leerlingen in de mr, we hebben 4 kandidaten.


De keuze welke twee leerlingen plaats kunnen nemen in de medezeggenschapsraad ligt bij de leerlingen van de CSG Comenius. Jullie kunnen dinsdag 3 september stemmen op één van de onderstaande kandidaten.

In  de middagpauzes zal er in de kantine gelegenheid zijn tot stemmen. Om je stem uit te kunnen brengen moet je een identiteitsbewijs mee te nemen. Dat kan je schoolpas zijn. Het mag ook een andere pas/bewijs zijn waar je identiteit op vermeld staat.

De kandidaten die meedoen staan vermeld op de kandidatenlijst.

Voor goede verkiezingen is het belangrijk dat er veel mensen stemmen. We hopen dan ook dat veel leerlingen dinsdag 3 september hun stem uitbrengen!



Wat doet de medezeggenschapsraad?
 
De mr denkt en beslist mee over beleidszaken en levert daarmee een positieve bijdrage aan de kwaliteit van het onderwijs op school. De mr heeft daarvoor regelmatig, ongeveer eens in de vier/vijf weken, overleg met de directie. Dit overleg gaat over zaken als:
·         de besteding van gelden;
·         de kwaliteit van het onderwijs;
·         fusie met een andere school;
·         invoering van nieuw beleid op de school.

Leerlingen die in de mr zitten mogen meepraten en meestemmen over bovenstaande zaken. De mr bestaat uit vier leerlingen, vijf ouders van leerlingen en 9 personeelsleden van Comenius.



Kandidatenlijst verkiezing medezeggenschapsraad
CSG Comenius, september 2013


Jorgen Ars (H3C):

Ik hou ervan om mee te mogen helpen bij organiseren en ik hou er ook van om besluiten te nemen ook wil ik als ik eenmaal in de MR, zit besluiten nemen die in het voordeel van de leerlingen zijn.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Maarten van Gelderen (H4D):

Veel beslissingen worden genomen door volwassenen terwijl zij er uiteindelijk meestal niets mee te maken hebben. De scholieren hebben er uiteindelijk wel mee te maken dus die moeten zich er ook in kunnen vinden. Ik hoop dat ik de kant van de leerlingen kan vertegenwoordigen in de mr.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Rob Venderbos (A4C):

Ik wil in de medezeggenschapsraad omdat ik denk dat ik onze school, het Comenius kan helpen om een nog betere school te worden.
Ik wil dat het Comenius een school is waar je goed kan leren door goede lessen, maar ook een plek is waar je vrienden kunt maken, jezelf kunt zijn en je veilig kunt voelen. Ik denk graag na over dingen, ik ben kritisch en ik ben er goed in mijn eigen mening te vormen. Daarom ben ik een goede kandidaat voor de medezeggenschapsraad.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Marije Vink (A5C):

Hallo, ik ben Marije, zit in Atheneum 5 en ik ben kandidaat voor de medezeggenschapsraad. Ik wil in de MR, zodat ik namens jullie kan meepraten over dingen die ons als leerlingen aangaan en ervoor zorgen dat daar geen onduidelijkheden over zijn. Ik heb nu een jaar ervaring met de problemen in de bovenbouw, dus ik denk dat ik DE kandidaat ben om iedereen zo blij mogelijk te maken! Dusss STEM OP MIJJ! :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------